fbpx
Marketing SEO

8 actualizări majore ale algoritmului Google

Google-algorithm

Din nenumăratele actualizări ale algoritmului Google introduse în ultimul deceniu, iată cele care au schimbat SEO pentru totdeauna.

Google susține că își actualizează algoritmul de căutare de câteva mii de ori pe an. În marea majoritate a cazurilor, actualizările algoritmului Google sunt prea mici pentru a fi observate. Dar, din când în când, Google introduce o schimbare fundamentală.

În acest articol, vom enumera 8 dintre cele mai importante modificări ale algoritmului de căutare. Vom analiza de ce au fost introduse aceste actualizări, cum funcționează și ce ajustări a trebuit să facem strategiilor noastre SEO.

Dar, înainte de a începe, să vedem dacă ați fost vreodată afectat de o actualizare a algoritmului. Tot ce trebuie să faceți este să lansați Rank Tracker, să-l sincronizați cu contul Google Analytics și să treceți la Trafic organic.

Google-analytics

 

Duceţi mouse-ul pe liniile din grafic pentru a vedea dacă anumite actualizări corespund cu modificările traficului site-ului dvs.

1. Panda

Data: 24 februarie 2011

Pericole: conținut duplicat, plagiat; spam generat de utilizatori; umplerea cuvintelor cheie.

Cum funcționează: Actualizarea algoritmului Panda oferă un scor de calitate paginilor web, acest scor fiind folosit ulterior ca factor de clasare. Inițial, efectele Panda au fost ușoare, dar în ianuarie 2016 a fost încorporat permanent în algoritmul de bază Google.

Mod de ajustare: se verifică mereu site-ul pentru a evita duplicarea conținutului și completarea cuvintelor cheie. Pentru a face acest lucru, veți avea nevoie de un crawler pentru site, cum ar fi Auditorul de site-uri web al SEO PowerSuite.

 

Editorul de conținut analizează paginile concurenților dvs. de top și oferă recomandări SEO pe baza conținutului care a avut deja reușite în căutarea Google.

 

2. Penguin

Data: 24 aprilie 2012

Pericole: linkuri spam sau irelevante

Cum funcționează: obiectivul Google Penguin este de a clasifica site-urile ale căror backlink-uri par nenaturale.

Mod de ajustare: pentru a evita efectele actualizării Google Penguin, se va monitoriza creșterea profilului linkului și se efectuează audituri regulate cu un verificator de backlink. În tabloul de bord Rezumat al instrumentului, veți găsi un grafic de progres pentru creșterea profilului de link.

 

Statisticile pe care știm că le ia în considerare Penguin sunt încorporate în formula SEO SpyGlass’s Penalty Risk. Navigați la fila Risc de penalizare și sortați lista de backlink de la cel mai mare risc la cel mai mic. Ar trebui investigate legăturile cu un risc mai mare de 50%. Dacă se dovedesc a fi rău intenționate, adăugați-le la fișierul de respingere, descărcați-l și trimiteți-l la Instrumentul Google pentru legături de respingere.

 

3. Hummingbird

Data: 22 august 2013

Pericole: umplerea cuvintelor cheie; conținut de calitate scăzută.

Cum funcționează: algoritmul Hummingbird îl ajută pe Google să interpreteze mai bine interogările de căutare și să ofere rezultate care corespund intenției căutătorului. În timp ce cuvintele cheie continuă să fie importante, algoritmul Hummingbird face posibilă clasarea unei pagini pentru o interogare, chiar dacă nu conține cuvintele exacte introduse de căutător.

Mod de ajustare: trebuie extinsă cercetarea cuvintelor cheie. Analizați cu atenție căutările, sinonimele și termenii care apar împreună. Surse excelente de astfel de idei sunt Căutările Google și Întrebări legate de Google, precum și sugestiile de completare automată Google. Le veți găsi pe toate încorporate în modulul de cercetare a cuvintelor cheie din Rank Tracker.

 

Utilizați aceste informații pentru a înțelege mai bine limba publicului și a vă diversifica conținutul. Prin crearea unui conținut cuprinzător care să satisfacă intenția căutătorului, veți câștiga atât în ​​ceea ce privește implicarea, cât și SEO.

4. Mobil

Data: 21 aprilie 2015

Pericole: Lipsa unei versiuni mobile a paginii; grad redus de utilizare a dispozitivelor mobile.

Cum funcționează: atât aceasta, cât și actualizările ulterioare ale căutării mobile au schimbat accentul de la un desktop la o versiune mobilă a site-ului dvs. web. Astăzi, Google clasează toate site-urile în funcţie de cât de rapide și de ușor de utilizat sunt versiunile lor mobile.

Mod de ajustare: Testele de viteză ale paginilor pentru dispozitive mobile și Google vă vor ajuta să vedeți ce aspecte ale paginii dvs. trebuie îmbunătățite. Testele sunt integrate în WebSite Auditor, astfel încât să puteți verifica optimizarea paginilor mobile ca parte a auditului general al site-ului web.

 

5. RankBrain

Data: 26 octombrie 2015

Pericole: Lipsa relevanței specifice interogării; conținut superficial

Cum funcționează: RankBrain face parte din algoritmul Google Hummingbird. Este un sistem de învățare automată care îl ajută pe Google să înțeleagă semnificația din spatele interogărilor și să furnizeze cele mai potrivite rezultate ale căutării ca răspuns la aceste interogări.

Deși nu cunoaștem formula exactă din spatele acestei actualizări majore, consensul este că RankBrain este responsabil pentru personalizarea rezultatelor căutării Google a unui utilizator. Google ia în considerare contextul mai extins, cum ar fi sinonimele și istoricul căutărilor personale.

Mod de ajustare: Cu instrumentul TF-IDF al WebSite Auditor, puteți descoperi liste întregi de termeni și concepte relevante utilizate de un număr mare de concurenți de top. Găsiți o modalitate de a adăuga acești termeni la conținutul dvs. și veți vedea că relevanța căutării crește surprinzător.

6. Medic

Data: 4 mai 2018

Pericole: Lipsa autorității pe site-urile YMYL; semnale slabe E-A-T.

Cum funcționează: acest tip de actualizare afectrează în general site-urilde web care au legătură cu decizii ce pot schimba viața. Deși nu au fost confirmate în mod explicit, reprezentanții Google au sugerat că actualizarea a implementat unele dintre semnalele E-A-T: expertiză, autoritate, încredere din documentul Ghid de evaluare a calității.

Mod de ajustare: până în prezent, nu există nicio strategie dovedită de recuperare pentru actualizarea Medic. Unele SEO sugerează angajarea de scriitori experți pentru a da credibilitate site-ului dvs. web, alții susțin că soluția constă în crearea de entități pentru marca dvs. Dar, dacă ar fi să ne ținem de fapte, singura modalitate fiabilă de a spori autoritatea site-ului dvs. web este prin creșterea profilului dvs. de backlink. O abordare eficientă ar fi utilizarea unui instrument de cercetare a backlink-ului, cum ar fi SEO SpyGlass, și împrumutarea ideilor de backlink de la concurenții dvs.

SEO SpyGlass vă permite să găsiți decalajul de backlink între site-ul dvs. web și site-urile web ale concurenților dvs. Cei mai buni clienți sunt site-urile web de înaltă autoritate care se conectează la doi sau mai mulți dintre concurenții dvs.

7. Bert

Data: 22 octombrie 2019

Pericole: lipsa concentrării; lipsa contextului.

Cum funcționează: această actualizare a algoritmului Google folosește tehnologia de procesare a limbajului natural pentru a înțelege mai bine interogările de căutare, interpretarea textului, identificarea entităților și relațiile dintre entități. Am văzut actualizările Panda, Hummingbird și RankBrain îndepărtându-se de cuvintele cheie, iar actualizarea BERT este punctul culminant al acestui efort. Permite Google să înțeleagă mult mai multe nuanțe atât în ​​interogări, cât și în rezultatele căutării.

Mod de ajustare: în cele din urmă am trăit să vedem ziua în care Google recompensează de fapt scrierea bună. Ca niciodată, este important să ne străduim să obținem o copie semnificativă.

8. Actualizări de bază

Data: 2017 până în prezent

Cum funcționează: încă din 2017, Google a început să facă referiri la actualizări mai mari ca actualizările de bază Google. De atunci, există și mai puțină transparență în ceea ce privește acele actualizări. Este probabil ca actualizările de bază Google să fie doar îmbunătățiri față de actualizările Google anterioare.

Mod de ajustare: Pentru a începe urmărirea istoricului SERP, lansați Rank Tracker, accesați Cuvinte cheie țintă, Urmărire rang, Analiză SERP și faceți clic pe Înregistrați date SERP. Instrumentul va începe urmărirea primelor 30 de poziții SERP pentru fiecare dintre cuvintele dvs. cheie.

Author

Agentie Marketing