fbpx
Marketing SEO

15 cele mai bune practici SEO: arhitectura site-urilor web

Cu cât structura site-ului este mai bună, cu atât mai mult vor creşte șansele de optimizare a acestuia în motoarele de căutare. Fiecare site web are o „structură”.

S-ar putea să fie o structură riguroasă și simplificată sau poate fi un amestec dezorganizat de pagini. Dacă sunteți atent cu structura site-ului dvs., acesta va fi unul excelent.

În acest articol, vă vom împărtăși unele dintre cele mai bune sfaturi despre crearea unei structuri de site. Următoarele sfaturi vă vor ajuta în crearea un site care să atragă utilizatorii.

1. De ce este importantă structura site-ului?

Pe măsură ce am lucrat cu foarte mulţi clienți de-a lungul anilor, am fost surprins de cât de des este trecută cu vederea structura site-ului.

Pe de o parte, este unul dintre cele mai importante aspecte ale performanței SEO a unui site, dar, pe de altă parte, puțini webmasteri și proprietari înțeleg ce înseamnă să ai o structură de site care îmbunătățește SEO. Iată câteva dintre motivele pentru care structura unui site este atât de importantă.

2. O structură bună a site-ului înseamnă o experiență excelentă pentru utilizator.

Când eliminați culorile, fonturile, kerning-ul, grafica, imaginile și spațiul alb, un design bun al site-ului este într-adevăr o structură excelentă.

O structură de site puternică este satisfăcătoare din punct de vedere cognitiv pentru utilizatori. Algoritmul Google folosește informații de la căutători pentru a vă clasifica site-ul.

Dacă site-ul dvs. are CTR-uri slabe și timp de ședere redus, acesta nu va funcționa bine în SERP-uri. O structură exactă a site-ului poate reduce rata de respingere și îmbunătăți timpul de ședere, ambele conducând la o clasare îmbunătățită.

3. O structură bună a site-ului oferă site-ului dvs. linkuri către site.

Sitelinkurile reprezintă un avantaj SEO imens. Acestea măresc navigabilitatea pe site-ului, oferă utilizatorilor cele mai importante informații şi îmbunătățesc încrederea utilizatorilor. Dar cum obțineți linkuri către site? Nu mergeți pur și simplu la Google Search Console și completați câteva câmpuri dintr-un formular.

Nu puteți emite o solicitare de conectare la site. În schimb, algoritmul Google acordă automat site-urilor web linkuri către site-uri. Și o fac pe baza unei structuri excelente a site-ului. Dacă aveți o structură slabă a site-ului, este foarte probabil ca site-ul dvs. să nu primească niciodată linkuri către site. Absența linkurilor către site ar putea costa site-ul dvs. cu un trafic mai direcționat, un CTR mai mare și o creștere a conversiilor.

4. O structură bună înseamnă o deplasare mai bună.

Crawlerele web precum Googlebot accesează cu crawlere structura unui site web. Scopul lor este de a indexa conținutul pentru a-l returna în rezultatele căutării.

Cu cât structura site-ului dvs. este mai bună, cu atât crawlerele pot accesa și indexa conținutul mai ușor. Crawlerul nu descoperă automat totul de pe site-ul dvs. web.

Google admite chiar „pe site-ul dvs. pagini pe care s-ar putea să nu le descoperim” sau „URL-uri care ar putea să nu fie detectabile prin procesul normal de accesare cu crawlere a Google”. Cu toate acestea, crawlerele vor avea mult mai ușor accesul, indexarea și returnarea paginilor unui site cu o structură puternică.

5. O structură bună a site-ului se află în centrul unui SEO bun – optimizarea pentru crawler.

Pentru a rezuma, organizația site-ului dvs. deschide calea către succesul SEO.

De fapt, s-ar putea susține că, fără o structură bună a site-ului, nu veți avea niciodată succes SEO.  Pași pentru crearea unei structuri de site Modalităţi de creare a acestui tip de structură a site-ului.

6. Planificați o ierarhie înainte de a vă dezvolta site-ul web.

Dacă doriţi să creaţi un nou site, înainte se planifică structura acestuia pentru cel mai bun SEO posibil.

Chiar înainte de a începe să creați pagini într-un CMS, importantă este planificarea  structurii. O puteți face pe o tablă albă, un program de foi de calcul.  O „ierarhie” este o modalitate de organizare a informațiilor. Aşa arată o ierarhie a site-ului:

Există câteva caracteristici ale ierarhiei de care trebuie ţinut cont:

7. Faceți o ierarhie logică.

Nu gândiți prea mult şi nu complicați în exces acest proces. Căutaţi simplitate, pentru ușurința crawlerelor și a utilizatorilor. Fiecare categorie principală trebuie să fie unică. Fiecare subcategorie ar trebui să se raporteze la categoria principală sub care se află.

8. Păstrați numărul principalelor categorii: între 2 și 7.

Trebuie să existe doar câteva lucruri principale.

9. Încercați să echilibrați numărul de subcategorii din fiecare categorie.

Dacă o categorie principală are 14 subcategorii, în timp ce o altă categorie principală are doar 3 subcategorii, aceasta ar putea deveni puțin dezechilibrată.

10. O ierarhie a site-ului este punctul de început pentru o structură excelentă a acestuia.

11. Creați o structură URL care să vă urmeze ierarhia de navigare.

Al doilea element principal în dezvoltarea unei structuri puternice de site este structura URL-ului. Dacă ați analizat în mod logic ierarhia dvs., acest lucru nu ar trebui să fie prea dificil. Deci, să presupunem că ierarhia dvs. arată astfel:

 

Structura URL pentru locația din Chinatown ar arăta astfel:  Structura URL-ului dvs. va fi organizată în funcție de ierarhia site-ului dvs. Aceasta înseamnă că adresele URL trebuie să aibă cuvinte reale.

12. Creați navigarea site-ului dvs. în HTML sau CSS.

Când creați navigarea, păstrați codarea simplă. HTML și CSS sunt cea mai sigură abordare. Codificarea în JavaScript, Flash și AJAX va limita capacitatea crawlerului de a acoperi navigarea și ierarhia bine gândite ale site-ului dvs.

13. Folosiți o structură de navigație mică.

Structura dvs. de navigare va urma în mod evident ierarhia site-ului dvs. Cele mai importante pagini trebuie să fie printre cele mai accesate.  Un site web superficial este de preferat în locul unui site web care necesită șiruri lungi de clicuri pentru a vedea fiecare pagină de pe site-ul dvs.

14. Creați un antet care listează principalele pagini de navigare.

 Antetul dvs. ar trebui să listeze paginile principale. Asta e. Ideal ar fi un blog care să folosească un subsol de navigare foarte simplu, cu subcategorii minime.

În timp ce meniurile care utilizează efecte CSS sau meniurile care dispar pot oferi o experiență unică sau fascinantă pentru utilizator, acestea nu îmbunătățesc SEO. De asemenea, nu se recomandă folosirea unei structuri de navigație bazată pe imagini.

Dacă aveți un subsol cu ​​legături de meniu, se copiază legăturile principale ale meniului de navigare de sus în meniul de navigare de subsol. Schimbarea ordinii linkurilor sau adăugarea listărilor de categorii suplimentare va complica experiența utilizatorului.

15. Elaborați o structură de legătură internă cuprinzătoare.

Există 3 motive pentru care linkurile interne sunt importante:

Să permită utilizatorilor să navigheze pe un site web.

Să ajute la stabilirea ierarhiei informațiilor pentru site-ul dat.

Ele ajută la clasarea link-ului în jurul site-urilor web.

Fiecare dintre acestea este legat direct de crearea unei structuri de site bine conectate și bine integrate.

Nu este nevoie să vă complicați cu conectarea internă. Ideea de bază este că fiecare pagină de pe site-ul dvs. web ar trebui să aibă un link către și un alt link de la o altă pagină de pe site.

Concluzie

Structura site-ului este un produs de gândire atentă, proiectare intenționată și organizare precisă.  Există o mulțime de lucruri de reținut atunci când optimizați site-ul pentru motoarele de căutare.

Structura site-ului este una dintre cele mai importante, dar una dintre cele mai ignorate metode de optimizare. Dacă aveți o structură excelentă a site-ului, atunci va urma un SEO excelent.

 

Author

Agentie Marketing